En sak till!

Jag har våndats, varit orolig och nervös som en annan liten tant.
Och natten från torsdag till fredag kom så äntligen kompiskretsens första lilla ängel!

Lina, min vän, nästan syster, och kollega gjorde ett strålande jobb med att vara allas vår urmoder. Cool som hon är, hälsar hon från sjuksängen att hon bara vill åka hem, är uttråkad över att ligga i ett sjukhusrum och varmt rekommenderar det här med att föda barn ”eftersom att det var rätt kul, inte alls vidare ont”…hmmm…ska man tro på det!??

Nåväl. Välkommen till världen lilla Klara, och GRATTIS Lina & Rickard till er lilla familj!


4 responses to “En sak till!

  • Liselott

    Öööh…oookeeej…jag ska nog inte ens gå in på förlossningen av mitt första barn (Tonårssonen). Du kommer att bli totalt avskräckt. :SVissa har helt enkelt tur. Dom kan klämma ut en unge och sen kliva upp och åka hem och förbereda sig inför nästa unge typ. Kan ju bara säga att sån var inte jag. *skrattar*Grattis till din kompis lilla bebis!Puss å kram Liselott

  • Stef

    Awww vad roligt!! Min vännina fick sitt första barn för inte så längesen. Haha, hon hade inte så mycket trevliga saker att säga om själva förlossningen kanske. Men alla förlossningar är olika. Ett stort grattis till din vännina!!!Kram kram

  • Annika

    Mysigt med första lille bebben i kompisgruppen.Fint namn dom valde, tycker jag! Klara skulle jag ha döpt min dotter till om jag fick en till 🙂 SÅ vackert namn!!KRAM!!!

  • Lia

    Liselott: just vad jag misstänkte. Det där med väldigt superenkla förlossningar måste vara till för de som Gud verkligen gillar…och i den kategorin platsar nog inte vi som svär så förbannat mycket=))Steffi: ja, det är jättemysigt och också helt konstigt på en och samma gång. Det är lite skumt att man blivit så vuxen att folk man älskar bildar familj. Jag hinner inte riktigt med!KramisAnnika: Det är ett helt fantastiskt fint namn! Alla jag känner har reagerat precis så, och jag tycker det verkligen speglar hur min Lina är som person: väldigt clean, enkel, genomsvensk tjej med fötterna på jorden. Om det hade blivit en pojke skulle han tydligen ha fått heta Otto….jag föredrar nog Klara=))

Lämna en kommentar