inget fredagstema och annat pyssel

Nee, just denna helg så hoppar jag helt enkelt över fredagstemat. Anleding? Jo, jag funderade på hur jag skulle lösa den något svåra uppgiften och kom fram till två scenarion: antingen låter jag mig själv, i form av den historielärare jag är, lista alla historiska tillfällen som jag skulle vilja uppleva och exakt varför jag skulle vilja se och vara med. Resultatet skulle bli en doktorsavhandling, fast utan en vedertagen akademisk teori och metod. Snaaarrrrk….

Alternativ nummer två skulle kunna vara att fokusera på de saker i livet som man liksom ångrar litegrann. Genast så uppstår då ett problem: jag ångrar väldigt sällan, utan lär mig av livet och blickar framåt. (att leva i det förgångna gör jag så det räcker genom historieböckerna). Och det är tyvärr bara en enda sak jag kan önska att jag hade gjort annorlunda, men en enda, väldigt speciell person. Lite, the first cut is the deepest. Kärlek som aldrig riktigt försvinner?Denna personen är väl medveten om detta, och det ligger passion, svek, ångest och misslyckanden bakom hela den historien. Således platsar den inte in under mina lyckopiller.

Så, över till annat som faktiskt gör sig bättre här på bloggen: RENOVERING.
Jag är lyckligt lottad och lever med en man som faktiskt gillar kläder, inredning, vackra saker och snabba bilar. Han är med andra ord som en väninna, fast med en mer maskulin framtoning och snopp då, hahaha. Tillsammans vaknade vi upp förra helgen, tittade oss missnöjt omkring och kände att det behövdes putsas upp lite här hemma.

Fram åkte färgkartor och tapetböcker (vi vet inte än vilket alternativ vår fastighetsägare godkänner, så vi håller alla möjligheter öppna). Nästa steg var att grabba tag i the bible (ikea katalogen) och börja bläddra. Yrkesskadad som man är gick det i ett rasande tempo: sambon sprang runt med tumstocken och jag ritade in på skalenlig ritning. Nu, en vecka senare har vi hunnit med 3 vändor till Ikea, flera stopp på cervera, hemtex, lexington, SOVA och Sia.Vi har funderat och räknat, argumeterat och haft skitkul. Och reslutatet blir detta: vi ska slänga ut alla möbler förutom matgruppen och soffbordet, samt sängarna, och börja om från början! Innan dess ska alla skåp, lådor, garderober osv resnas.

Det kommer att ta tid, och det kommer att kosta pengar. Men vi har förbannat kul mitt i all planering och alla drömmar. Det där med villa får vänta, man får helt enkelt leka med det man har så länge…

Troligen kommer vi kunna sätta igång i slutet av november, eller i december. Och ni får självklart följa med! Så, räkna med att bloggen kommer förvandlas till en heminredningsblogg för ett tag =). Hoppas ni har lust att drömma med mig!
Trevlig helg.


1 responses to “inget fredagstema och annat pyssel

  • Petra H

    Oh, vad kul!! JAg älskar inredning och målning och allt sånt så jag ser framemot en renoveringsblogg!! Min syster har precis flyttat till bostadsrätt i Lund och jag är sååå avis på henne, hon har varit ledig i en vecka nu och målat och inrett. Hon skrev igår till mig att hon var trött på alla mina frågor och tjat om foton 😦 Jaja, jag är väl en jobbig storasyster som vanligt 😉Trevlig helg!Kram

Lämna en kommentar