Känsliga läsare varnas!

CHANELSMINKNINGEN som jag ser till att boka in två gånger per år är någonting som absolut kvalar in under katergorin lyckopiller. Som ni vet var jag iväg för någon vecka sen och som vanligt var det helt fantastiskt duktiga make-up artisten Sandra som såg till att trolla med höstens make-kollektion.

Jag tvekade lääänge om jag skulle bjussa på dessa bilder: en totalt osminkad sanning är nog kvinnans akilleshäl. Men, det är ändå så fascinerande vad lite, eller rätt mycket smink kan göra! Det duttades och plockades, fixades och trixades, skuggades och highligtades och detta blev resultatet. Jag önskade mig en vardagsmake men med svarta, sotiga ögon. Någonting som funkar att stå inför eleverna i, men som ändå skulle kännas elegant. Voila?

FÖRE
(nu förstår jag varför kändisarnas mugshots är så skumma)

EFTER
sotat och glossigt


3 responses to “Känsliga läsare varnas!

  • Annika

    YAY!! You go, girl!! Du är skitsnygg utan smink också. Lustigt, idag satt jag och bläddrade i en skvallerblaska som hade ett jätte-rep om hur kändisar ser ut osminkade. Intressant!! SNYGG make up du fick!!! Verkligen. Det där med sotade ögon har jag aldrig lyckats med…Det måste nog ngn make-up artist göra på mig ngn ggn!! GILLAR verkligen din mejk.Köpte du en massa smin sen efteråt?KRAMAR!!!

  • Lia

    Hihi, tack snälla snälla för din goa kommentar. Jag känner mig dock helt bortkommen utan lite smink i fejjan, men ska jag bara till ica struntar jag helt i att ta på mig ansiktet. Skojar du eller!? Jag är nog sandras bästa kund, kan inte låta bli att shoppa upp det mesta som hon rekommenderar. Jag har ju som bekant i måånga år favoriserat just chanels smink och hudvård, den passar bra för mig och min hy. Därmed vet jag att allt som hon testar på mig också kommer att bli lyckat! Ska lägga upp en bild på sminket med tror jag…Det är rätt häftigt hur mkt smink kan förändra (eller förstöra) ett ansikte. Kramar Annika!

  • Petra H

    Ha ha, jag undrade just vad för något slags hemskt du skulle avslöja om chanels smink eller något liknande 😉 Du är ju jättesnygg även utan make-up! Jag sminkar mig nästan inte alls, bara lite mascara och min O tycker att jag borde lära mig lägga lite fest-make-up iaf…

Lämna en kommentar